Publikācijas

Laika pavadīšana kopā ar bērnu Covid-19 pandēmijas laikā

Tev kā vecākam ir tikai normāli justies apjukušam un satrauktam, ņemot vērā esošo situāciju, taču atceries, ka tu neesi viens! 

Aplūko zemāk esošos padomus par to, kā atbalstīt savu atvasi, lai pēc iespējas mierpilnāk pārvarēt šo sarežģīto, neziņas pilno laiku: 

1. Mierini 

Pieturies pir zināmiem faktiem un radi sajūtu, ka tava atvase ir drošībā un tu vienmēr būsi blakus. 

2. Iedvesmo 

Radi iespēju bērnam apgūt prasmi rūpēties par citiem. Mudini bērnu būt pateicīgam un saskatīt pozitīvo arī sarežģītās situācijās. Kopīgi uzrakstiet, par ko jūs šodien esat pateicīgi (piemēram, mediķiem, kuri pašaizliedzīgi veic savu darbu). Ļauj bērnam sazināties ar citiem ģimenes locekļiem, lai noskaidrotu, kā viņiem klājas. 

3. Uzturi mieru

Rūpes par sevi ir īpaši svarīgas stresa un tā seku pārvarēšanai. Rādi piemēru un izvairies no stresa radītām situācijām. Bērns imitēs tavas darbības, nevis darīs to, ko teiksi. 

4. Iesaisti

No citroniem pagatavo limonādi! Saskati šo situāciju kā iespēju vairāk laika pavadīt kopā ar ģimeni, uzturoties mājās. Atrodi veidus, kā nodarbināt bērnu: spēlējiet galda spēles, skatieties filmas, kopīgi pagatavojiet kādu maltīti, izpaudieties radoši, zīmējiet. Lai uzturētu sevi formā, neaizmirstiet arī par fiziskajām aktivitātēm un stiepšanās vingrojumiem. 

5. Pārvaldi bērna emocijas

Ļauj bērnam uzdot jautājumus, runājiet par viņa izjūtām. Šis ir ļoti svarīgs aspekts, tāpēc ka bērns ir izolēts no saviem vienaudžiem, un ir mainīta arī ierastā skolas laika rutīna. Tev nav vienmēr jābūt atbildēm uz pilnīgi visu, bet svarīgākais, lai tu būtu blakus un uzklausītu. Šis var būt arī īstais brīdis, lai bērnam iemācītu dažādas relaksācijas tehnikas, piemēram, dziļo elpošanu un meditāciju. 

6. Ievēro piesardzību

Filtrē un nosaki limitu. Plašsaziņas līdzekļu sniegtās informācijas apjoms var iespaidot bērnu un ne vienmēr pozitīvā veidā, ņemot vērā, ka tiek publicētas arī maldinošas ziņas. Tev kā vecākam ir iespēja limitēt laiku, cik ilgi bērns var uzturēties sociālajos tīklos vai lietot internetu.

7. Izglīto

Šī var būt lieliska iespēja, lai ikdienas dzīvē ieviestu kādus pozitīvus ieradumus, piemēram, regulāri mazgāt rokas vai interesēties par aktualitātēm pasaulē. Iedziļinieties zinātnē vai atklājiet jaunas karjeras iespējas, diskutējot par dažādām tēmām, piemēram,: "Cik lieliski justos zinātnieki, ja atklātu vakcīnu pret šo slimību (Covid-19)", "Cik vērtīgu darbu veic medmāsas, rūpējoties par saslimušajiem!", "Vai vari iedomāties, cik būtisku darbu veic tīrīšanas un dezinfekcijas kompānijas, lai mēs šajā laikā būtu drošībā?" u.tml. 

8. Izveido jaunu ikdienas ritmu

Mēģini praktizēt un ieviest izmaiņas ierastajā dienas kārtībā. Rūpējies par vakariņu pagatavošanu, pirms gulētiešanas izlasi kādu pasaku vai izstāsti stāstu, uzrīko mājas kino ballīti savai ģimenei u.tml. Arī fiziskās aktivitātes bērniem ir ļoti svarīgas, tāpat kā regulāra ūdens dzeršana. Ja iespējams, gūstiet kādu malku svaiga gaisa, izvēdinot telpas vai uzturoties pagalmā. 

Avots: Mental Health & Psychiatry Department Hospital Tunku Azizah. Kuala Lumpur


Mēs izmantojam sīkdatnes (cookies), lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu «Piekrītu», jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs jebkurā laikā varat atcelt savu piekrišanu, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Izvērsts Privātuma Politikas apraksts pieejams šeit.