Agnese Zagorska

Agnese_Zagorska_kliniska_psihologe_Vivendi_centrs.jpg

Agnese Zagorska

Klīniskā un veselības psiholoģe

Ikdiena ir pilna dažādu notikumu pavērsienu. Mēs piedzīvojam smieklus un asaras, gan caur sasniegumiem un  uzvarām, gan caur neveiksmēm un zaudējumiem. Katra pieredze veido mūsu personību, katrs izaicinājums un pārbaudījums mums kaut ko iemāca, katra emocija sniedz mums kādu informāciju. Tomēr kā to atpazīt, kā iemācīties tā pa īstam sadzirdēt, saskatīt, saprast sevi, citus un notikumus mums apkārt?

Psihologs sniedz klientam iespēju atrast atbildes uz tik bieži uzdotiem jautājumiem– kas?; kāpēc?; kādā veidā?; ko šis nozīmē?; ko man ar šo visu tagad darīt?; kā lai es tieku ar šo gala?

Visi šie jautājumi ir lielā mērā saistīti un būtiski ietekmē mūsu mentālo pasauli un psihisko veselību. Cilvēkam ir dabiska tieksme rast izskaidrojumus, jo, ja mēs savām bailēm no nezināmā varam piešķirt kādu struktūru, ja mēs savā haosā  rodam  kārtību, satraukums mazinās un pasaule mūsu redzējumā kļūst drošāka.

Mani vienmēr ir aizrāvuši daudzveidīgie cilvēku dzīvesstāsti, pieredzes un pasaules skatījumi. Tāpēc arī savu profesionālo un akadēmisko interesi esmu saistījusi tieši ar cilvēka personības izziņu. Pētot, kā, personības iezīmēm, vides un kultūras aspektiem savstarpēji mijiedarbojoties, veidojas cilvēka personības struktūra un kā dažādu un ilgstošu emocionāli traumatisku  dzīves faktoru ietekmē var attīstīties disfunkcionāls personības iezīmju profils (Personības traucējums).

Specializējos darbā ar pusaudžiem un jauniešiem personības un emocionālu grūtibu/traucējumu (piem., Robežstāvokļa traucējumi), disociatīvu traucējumu, ēšanas traucējumu, trauksmes traucējumu, garastāvokļa traucējumu gadījumos, LGBTQ klientiem (dzimumidentitātes un seksuālās identitātes jautājumi, dzimuma disforija, transpersonas), klientiem ar vardarbības vai citu psiholoģiski traumatisku pieredzi, fobisku trauksmainību, obesīvi kompulsīviem traucējumiem,  šizofrēniskā spektra traucējumiem.

Savā praksē izmantoju integratīvu psihoterapijas pieeju. Pielāgojot katra klienta individuālajām vajadzībām, interesēm un personībai, tiek integrētas kognitīvi biheiviorālās terapijas, dialektiski biheiviorālās terapijas, shēmu terapijas, mentalizācijā balstītas terapijas, kognitīvi analītiskas terapijas metodes.  Integratīva psihoterapijas pieeja sniedz klientam iespēju sev piemērotā, drošā un nepiespiestā vidē attīstīt emociju regulācijas, distresa tolerances, apzinātības, strappersonu attiecību prasmes, kā arī atpazīt un mainīt ilgstošus, neelastīgus, traucējošus uzvedības un domāšanas modeļus, tādējādi uzlabojot savu dzīves kvalitāti un labsajūtu.

Veicu psiholoģisko izpēti:

  • pusaudžiem un bērniem no 6 gadu vecuma (intelekta izpēte; kognitīvo procesu novērtēšana – uzmanība, atmiņa, domāšana; emocionālās un uzvedības sfēras izpēte);
  • pieaugušajiem (kognitīvo procesu novērtēšana – uzmanība, atmiņa, domāšana; emocionālās un uzvedības sfēras; personības sfēras izpēte).

Gatavoju atzinumus diferenciālidiagnozes noteikšanai (diagnozes precizēšanai), psihiatrisko konsīliju vajadzībām (t.sk. dzimuma maiņas konsīlijiem), Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai (VDEĀVK), Pedagoģiski medicīniskajai komisijai.


Izglītība

  • Psihologu sertifikācijas padome, Sertifikāts Klīniskā un veselības psiholoģijā Nr. 1300712

  • Latvijas Universitāte, Profesionālās augstākās izglītības maģistra grāds psiholoģijā un psihologa kvalifikācija (klīniskā psiholoģija)

  • Latvijas Universitāte, Apliecība par tiesībām vadīt vecāku apmācības programmu "Bērnu emocionālā audzināšana"
  • "CAMS Training for assessing and treating suicidal risk", CAMS-care, LLC, Lielbritānija
  • "Issues in Assessment of ADHD in Both Clinical and Research Settings: The Significance of Obtaining Valid Data", Multi-Health Systems Inc., ASV
  • Disociatīvie traucējumi – attīstība, diagnostika, terapija, "Latvijas Psihologu biedrība"
  • "Biheiviorālā aktivizācija depresijā jeb uzvedības aktivizācija depresijā", Latvijas Psihologu biedrība

Profesionālā pieredze

Profesionālo un personīgo pieredzi esmu papildinājusi, gan izglītojoties Latvijā, gan vairākus gadus dzīvojot Lielbritānijā un iepazīstot cilvēku personību no dažādu un daudzveidīgu kultūrvides un dzīves gājumu skatu punkta. Strādājot krīzes centrā un veicot psiholoģisko rehabilitāciju vardarbībā cietušiem bērniem un ģimenēm, esmu guvusi pieredzi starpinstitucionālas sadarbības veidošanā ar sociāliem dienestiem, bāriņtiesām, policiju.

  • Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs, Ambulatorais centrs "Pārdaugava" – darbs multidisciplinārā rehabilitācijas komandā, psiholoģiskā izpēte, psiholoģiskā konsultēšana

  • Rīgas domes Labklājības departaments sadarbībā ar biedrību "Izglītība un atbalsts Latvijas ģimenēm" – Atbalsta grupu vadītāja; "Atbalsta grupa viena vecāka ģimenēm"
  • Eiropas Sociālā fonda projekts – "PuMPuRS" – Atbalsts izglītojamo priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai
  • Latgales reģionālais atbalsta un krīzes centrs "Rasas pērles" – psiholoģiskā rehabilitācija vardarbībā cietušiem bērniem un ģimenēm, psiholoģiskā izpēte
  • “VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” – psiholoģiskā izpēte

Pētniecība

  • "Sacensību trauksmes saistība ar ķermeņa pašvērtējumu un ēšanas traucējumiem raksturīgo uzvedību 16-18 gadus vecām sportistēm objektīvi un subjektīvi tiesātajos sporta veidos"

  • "DSM-5 alternatīvajā personības traucējumu modelī iekļauto personības traucējumu iezīmju saistība ar MMPI-2 testa skalām".

Mēs izmantojam sīkdatnes (cookies), lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu «Piekrītu», jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs jebkurā laikā varat atcelt savu piekrišanu, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Izvērsts Privātuma Politikas apraksts pieejams šeit.zzz